Summa sidvisningar

söndag, februari 10, 2013

Louise Hoffsten doesn´t follow the stream.


Louise Hoffsten har ett stort hjärta och delar frikostigt med sig av sin själ.
Hon tänker på djupet och inte i första hand på ytan, hennes låt i går kväll speglar väl om något just det.
Med ett skönt och tungt bakgrundsgung, en samstämmig kör kommer hennes budskap fram med en känsla som få andra artister kan förmedla.
Det är därför hon gick till finalen i Globen.
Här finns blueskänslan, här får vi ärliga besked om att inte bara följa strömmen, vilket kändes som ett budskap riktat direkt till mig, jag fick något att tänka på.
Louise Hoffstens röst är egen, det finns ett driv i den som gör att orkester, kör och hennes eget munspelande är sammansvetsat till en helhet, som håller.
Sällan jag skriver om musik, men när jag blir berörd - som nu - då gör jag det.

Tack Louise.
One thing is fore sure, you don´t follow the stream, you don´t have to, you are yourself.
That´s all that matters.

Inga kommentarer: