Summa sidvisningar

söndag, augusti 11, 2013

The Fix, fixade sommaren.


Vem trodde att jag skulle bli en rosésörplare? 
I början av detta år kunde jag inte ens drömma om att under varma sommarmånader ersätta en kall öl och ett gott mustigt rödvin med roséblask.

Men som alltid, man är inte sämre karl än att man kan ändra sig, på Systembolaget i Gnesta lyste en rosébutelj tydligare än andra, med stora bokstäver stod det THE FIX, och jag blev fixerad.
Att det var från Australien och med 90% Grenachedruva, resten Shiraz gjorde inte det hela sämre. Tittade man sedan på färgen så tilltalade den.
Årgång 2011. 
The Fix tillhörde inte de billigaste och därmed ofta blaskigaste rosésorterna, så varför inte prova.

En flaska räckte och sedan dess är både Mia och jag fast, så länge värmen består och behovet av att svalka sig i samband med måltid, så blev The Fix det självklara valet. 
Oppps, plötsligt var de slut på Systemet, men jag upplystes om att det gick att beställa, först blev det fem flaskor, sedan tolv, nu är centrallagret i Örebro nästan tömt på denna utgående sort.

Ett suveränt vin, kryddig smak, torr förstås, lite röda vinbär och hallon kanske?
Men jäkligt god, alla som smakat instämmer.

Så härmed slipper jag europeiska blaskviner till överpriser.

Avslutningsvis så står det bl a följande på etiketten:

The Fix is....packed full of fruit flavours and finished off with true Aussie attitude. Kick back, relax and enjoy The Fix."

So true.

Inga kommentarer: