Summa sidvisningar

lördag, augusti 10, 2013

10 000 meters-loppet blev avbrutet av TV4.


Det finns tillfällen då även jag får lov att morra och vara besviken.
En sådan stund är det nu, en lördagskväll i sensommartid. 
Konstigt och fel tillfälle?
Måhända.
Men jag tog mig 30 minuters ledigt från en massa sysslor här hemma för att se 10 000 meters-loppet för herrar i friidrotts-VM i Moskva.
Ett lopp, som alltid är fyllt av 27 minuters förväntan, taktik, stegrad spänning, hastiga växlingar, knuffar, snubblande och kroknande löpare. Ett lopp som har allt som inte ett 100-meters-lopp hinner att bygga under sina futtiga 10 sekunder.
Och döm om min förvåning, när TV4 bara går in och bryter för reklam, detta i en fas, då en dramatisk förändring såg ut att vara på väg.

Då bestämde jag mig, inte en minut till av tittande på detta VM, jag skulle så gärna ha ha suttit kvar vilket jag också gjorde. Men när loppet väl var över, så var VM i friidrott slut för min del.
Det blir radio, Eurosport kanske, resultatlistor mm mm. From now on.
Det räcker.

Ett ord till TV4, jag tror inte en sekund att era annonsörer har krävt att ni skall bryta mitt i en lopp, för att de skall få maximal valuta för sin annonssatsning.
Aldrig i livet.
Det är ni som driver med Sveriges tittare och tror att de sväljer era eviga avbrott, men jag kan säga er att vi blir fler och fler som överger er, för gott. 
Reklamen står oss upp i halsen. 
Om ni ändå hade haft förståndet att sända reklamen före och efter programmen, så hade vi stannat hos er, kanske?
Vi är inte dumma, inte så dumma att vi inte förstår att ni behöver pengar från annonsörer för att kunna driva er verksamhet, men gör det med lite fingertoppskänsla, lite finess, det skulle både ni och era annonsörer tjäna på.

Tack för ordet.
Ursäkta surheten, jag vet att det är lördag, men skyll inte på mig, skyll på TV4.

Inga kommentarer: