Summa sidvisningar

onsdag, januari 22, 2014

40-talisterna, tar de verkligen så stor plats?

Ja det kan man undra, under den senaste tioårsperioden har snacket om att alla dästa och krävande 40-talister kräver så mycket utrymme verkligen florerat i media och i folkmun.
Men herre jösses, i år är nio, ja 9 årgångar 40-talister redan i pensionärernas trygga famn eller hamn och vad har hänt?
Har Sverige gått bankrutt, vård och omsorg gått i fullkomligt stå? Pensionskassorna blivit tömda? Skidorterna överfulla, golfresorna fullbokade, bag-in-box-kartongerna slut på systembolaget?
Icke alls, visserligen knakar och kränger det här och där i vårt trygghetsbygge, men det är inte de som föddes på fyrtiotalets fel, det är snarare politiska beslut på olika nivåer som orsakar det.
Tvärtom skulle jag vilja säga, som iaktagande 30-talist. Vad dessa 40-talister gör är i stället det motsatta - de bidrar med erfarenhet och kunskap i byggandet av vårt samhälle, de är aktiva och kreativa på olika områden långt upp förbi 65-årsgränsen.
Ni som tycker bördan är tung, var glada istället, ni får draghjälp och sysselsättning. Ni kan dra lärdom av det som inte blev så bra och det som lyckades.
Tacka morfar, mormor, farbror Kalle eller moster Greta för att de plockar upp efter er, håller reda på era snorungar och vaktar dom när ni är ute och roar er på ställen som byggts med skattemedel som vi släpat ihop. 30- och 40-talister.
En skrynklig kompromiss till sist - vi behöver alla varandra.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)