Summa sidvisningar

tisdag, januari 13, 2009

Toalettklotter.

Idag hade jag anledning att besöka Hemköps kundtoalett, man har ju det ibland.
Bland klottret på den stora Edet-toalettrullehållaren hittade jag bl a "Trosa Olle".
En grafolog kan intyga att det inte är jag som skrivit det!
Under 1978-2006 hade jag säsongsbiljett på Scaniarinken, de första tretton åren på rad 7 V sekt L. 1991 flyttade jag och Anton upp till rad 13 H fortfarande sektion L.
Där satt ett riktigt gäng, med bla Mr SSK, Mörköbonden, Stjärnhov, Lilla bonden, Malmö mfl.
Mitt bland dessa hamnade jag. Eftersom mitt namn är Olle och jag bodde i Trosa på den tiden, så blev mitt namn följaktligen Trosa-Olle.
Dan intill mig i bänkraden fick heta Danne och Krister på andra sidan fick behålla Krister, så alla hette inte något med anknytning till sina bostads- eller födelsorter.
Trosa-Olle fick jag bära i nio år även efter att jag flyttat från Trosa.
Fortfarande idag när jag går på någon udda hemmamatch med SSK så kallar man på min uppmärksamhet med ropen "Tjena Trosa-Olle....."
Å´så hittar man namnet på muggen på Hemköp i Gnesta. Ganska festligt.
Där ser ni, bär alltid kamera med er, mobilkamera eller liten kompaktis i fickan.
En bild säger så mycket.

Foto Olle Q. 13 jan 2009. Större bild? Klicka!

Inga kommentarer: