Summa sidvisningar

tisdag, januari 13, 2009

Medge att flygplan kan vara rent av vackra.

Jovisst, jag vet mycket väl att de allra flesta är, i stora drag sett, totalt ointresserade av hur de tagit sig från punkt A till punkt B.
När man frågar, så rycks det på axlar, när min nästa fråga är flög du - kan svaret bli, "ja, ja tror det?" I värsta fall kan det följas av "...eller var det buss vi åkte?"
Då har jag gett upp. Det blir inga fler frågor vad gäller själva resande-delen av en resa.

Jag däremot är petigt nog med vad jag/vi väljer när vi skall färdas, oavsett det är tåg, flyg eller kanske buss. Visst, priserna spelar roll, men är de ungefärligen likvärdiga hos olika transportföretag, tar min noggrannhet vid. Jag väger för och emot, det ligger många kriterier i varje vågskål. När det väger över till fördelar och förväntningarna inför den stundade resan ger en klar rodnad på mina kinder, då är jag nöjd.
Det är klart, skall jag flyga Bromma-Ängelholm kan man inte ställa alla krav som inför en långresa. Ja ni hajar.

Titta på detta flygplan här ovan. Jag skulle välja det framför andra maskiner från jämförbara flygbolag, med jämförbara priser för det resmål jag valt.
Varför?
Jo för designens skull!! Och flygplanstypen och flygbolaget, i nämnd ordning.
Här får det vara de faktorer som fäller avgörandet.
Nästa gång kan det vara servicen (den förmodade), själva bolaget, återigen flygplansmodellen är viktig, tiderna givetvis, ev mellanlandningar, underhållning ombord och priserna förstås.

Ovan ser du en Airbus A340-642, smaka på det!
A340-642 blir mitt val, med denna design. Sen får det kosta nå´n tusenlapp mer, bara jag får njuta av att bäras fram av en sådan skönhet.

Denna maskin tillhör Etihad Airways från Abu Dhabi, den har en specialdesign utförd i Airbus Paintshop i Hamburg.
Det är en F-1 design, Gran Prix Formula 1 körs i Abu Dhabi i år 2009, det vill Etihad göra reklam för när man charmar världen med denna vackra fågel.

Foto: Darren Butterworth, Sydney Airport Message Board, 2009.

Inga kommentarer: