Summa sidvisningar

torsdag, januari 03, 2013

Extradunk ombord på Ryanair?


Ryanair som snålar och gnetar, har som bekant flera gånger tvingats till nödlandningar i södra Europa när väderleksförhållandena ändrats och akut bränslebrist uppstått.
Spanien (bland några länder) har reagerat väldigt negativt på detta, med den påföljd att Ryanair valt att lägga ner flera linjer till och från Spanien.

Min gode vän Lars-Erik i Sydney kom med den synnerligen goda idéen att de som verkligen vill försäkra sig om en flygning utan nödmellanlandning, skall få ta med sig extradunkar med flygfotogen.

Vid ett akut läge kan så den personal som inte säljer lotter ombord, fylla på soppan i någon tratt ovanför vingen, lämpligen placerad under en stol vid mittgången.
Passageraren som sitter där ombedes mot en avgift att resa sig tills bränslepåfyllningen är klar.

Michael O´Leary i Dublin, vad säger du om denna idé? Jag är säker på att du tar den så fort den kommit till din kännedom.

Gneta inte nu Michael, utan ge Lars-Erik en valfri fribiljett när han kommer till Europa igen.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)