Summa sidvisningar

onsdag, oktober 31, 2012

Åttaåring vill skiljas!


En liten (felstavad) notis, inga stora feta krigsrubriker som när stormar drar fram eller prinsessor förlovar sig.
Men ändå något jag inte kunde komma förbi, något jag inte kan acceptera alldeles oavsett vilken kultur, vilka seder och traditioner man har, en åttaåring skall bara inte giftas bort.
En åttaåring skall få behålla sin barndom och sina drömmar.

Det borde hennes far förstå, för förstår han att han vill gifta bort sin dotter, mot hennes egna önskningar antar jag (?), i alla fall utan hennes medgivande, ja då har han förstånd nog att fråga sig själv om det är rätt - att beordra ett övergrepp på sin egen åttaåriga dotter!

Nu har modern begärt att rättsliga myndigheter skall godkänna hennes skilsmässobegäran för dottern.
Men föga förvånansvärt har domaren avslagit denna begäran.
Dels kommer den från modern, alltså en kvinna och förmodligen utan pappans medgivande.
Nu får den åttaåriga flickan tåligt finna sig att vara "hustru" till 58-åringen tills hon själv når puberteten.
Något som, tack och lov i detta fall, sker ganska tidigt i dessa delar av världen.

Hur ser denna unga flickas framtid ut?
Vilka spår av detta trauma har satt sig i henne för att fastna?
Troligen blir hon ännu en av alla dessa otaliga unga flickor som stukas och förlorar all egenkänsla, självtillit och stolthet, glädje och framtidstro för att istället bli en kuvad, instängd, hukande och skygg varelse som smyger i skuggan av "sin härskare och man."

Jag som man, skäms. Jag våndas. Vad mer kan jag göra?

Klicka på bilden om du vill se den större!

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)