Summa sidvisningar

söndag, maj 02, 2010

Utan fanor på första maj.


Alla demonstrerade inte igår. Utan plakat och fanor i den hårda vinden är detta två individer vi möte samtidigt som demonstrationstågen rörde sig i Sveriges alla hörn.
Ute i norra Ängby på 4H-gården finns en idyll mitt i villaområdet. Djur för alla de små och även stora, en lekpark. En lunga för att koppla bort storstadslivet och dess brus.
Viktigt att de mindre får veta att ägg exempelvis inte görs på fabrik utan av levande tvåbenta varelser. Några mjölkproducerande kor fanns inte, men väl getter, får och ponnyhästar.

Foto: Olle Q @

1 kommentar:

Äla sa...

Vackra bilder. Det är konstigt att Värmland har blivit centrum för varghatarna. Frågar du mig så är det enkelt: – Håll hundarna i koppel så slipper de bli attackerade av vargar. Men de är många de där...de där som skjuter och gräver och tiger. Min kompis i Saskatchewan har en tam coyote och själv önskar jag inget mer än att få se lo, varg och björn. det enda jag såg idag var två fjolårskalvar som stod på knä och betade utanför stallet. Gott nog...