Summa sidvisningar

torsdag, december 04, 2008

Äntligen en punka!

Här har vi kört omkring i 17-18 år utan en enda liten punka, så äntligen slog fru Fortuna till igår. Tänk att få plocka fram domkraft och för klent tilltaget fälgkors, i regn och dessutom strategiskt placerad i en kurva. Drömmen var uppfylld.
En granne som, då punkteringen uppträdde direkt efter vi for hemifrån, såg Mia komma travandes hem igen förstod vad som hänt, han pratade med Mia och kom ner till kurvan. En annan granne stannade och erbjöd sin bultdragare med förlängt skaft.
Och vips kunde vi lossa de maskindragna bultarna och byta till reserven. Tack Ulf.
Sen till Peter, den alltid beredde på Bilisten i Stjärnhov, han drog ut spiken och tätade hålet.
En timme och tio minuter efter punkan rullade vi som inget hade hänt.
Uppfriskande med en punka, man lär sig hitta verktyg och får kröka rygg ett tag. Att på köpet få blöta byxknän är bara en bonus.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)