Summa sidvisningar

söndag, februari 07, 2016

Sju veckor utan TV4.

Ja, ni får gärna betrakta mig som dum, rädd eller fördomsfull.
Men jag har vissa aversioner här i livet, en av dessa är TV4!
Av någon outgrundlig anledning fjärmar jag mig, likt en komet, längre och längre bort från denna självgoda och genompräktiga kanal.
Vad är det som gett mig denna bortstötande avsky?
Ja säg det, men främst är det de ständiga och eviga avbrotten i alla program, reklamen gör mig fullkomligt rosenrasande förbannad. Allt hackas sönder, med en massa meningslöst och flabbigt trams om vad du skall köpa och måste ha.
Jo, jag vet att kommersiella kanaler måste finansieras.
Men lägg ett block reklam före och ett efter programmet. Fattar ni inte att folk flyr från ert trummande. Tror ni att vi tittare kan ta vad som helst.
Detta var skäl nummer ett till att jag mer än gärna avstår TV4.
Det andra är deras präktighet. Magstinna, fullgoda och framgångsmätta (tror dom) och den självgoda attityden gör mig knottrig.
Vi är bäst stämmer inte TV4.
Inte i mitt tyckande.
Tvärtom. Det har nu gått ca sju veckor sedan jag tittade på denna kanal.
Det lär dröja framöver också.
Men, visst gör kanalen vissa bra program - och då tittar jag.
Så mycket bättre är ett exempel, Idol tittar vi på då och då, speciellt under andra halvan. Let's dance går an, även om det blir allt fler o fler under 30. Men låt gå.
Något mer kommer jag inte på nu.
Har aldrig sett en film på TV4.
Ja, kära vänner, om ni fortfarande är mina vänner efter detta?
Detta tycker och känner jag, subjektivt utan vilja till övertalning eller kompromiss.
Nu blir det en laxmacka och ett glas nyzeeländskt vitt vin och programmet Så ska det låta.
Vi hörs.
Olle

Inga kommentarer: