Summa sidvisningar

tisdag, maj 14, 2013

John Kerry och Fredrik Reinfeldts slipsar


Titta på denna bild som Henrik Montgomey/Scanpix tog i dag under en presskonferens om hur överens de var i stort sett i alla frågor.
Men det är inte det eller något ev spörsmål där de kan ha skilda synpunkter som får mig att lägga upp dessa båda herrar på min blogg, utan det är av ett helt annat skäl...

...nämligen att de, i stort sett har identiskt lika blå kulör på sin slipsar?
Olika knytning av slipsarna, av vilken jag väljer John Kerrys. För det är så jag själv knyter slipsen min.
Men är det en slump att slipsarna färgmässigt är så på pricken lika?
Eller är det modet?
Synd bara att Kerrys kostym är lite mer marinblå än Reinfeldts aningen mer mörkt stålblå. Annars  hade de varit som ett uniformerat par där uppe på podiet.


Inga kommentarer: