Summa sidvisningar

måndag, juni 14, 2010

Världens lugnaste land? Och oroligast?

Australiska Global Peace Index har rankat världens lugnaste och mest oroliga länderna. Det fanns 149 nationer, kämpande för heder och ära, att välja bland för GPI.
Index har tagit hänsyn till interna och externa konflikter, militär- och polisväsendet, politisk stabilitet, brottsstatistiken och mänskliga rättigheter bl a.

Thailand ett ofta av svenskar besökt land hamnar på plats 124 av 149. Inte speciellt hedrande.

Nu till listan över världens tio lugnaste länder:
1 Nya Zeeland
2 Island
3 Japan
4 Österrike
5 Norge
6 Irland
7 Danmark
8 Luxemburg
9 Finland
10 Sverige

Världens tio mest oroliga länder:
140 Demokratiska republiken Kongo
141 Chad
142 Georgien
143 Ryssland
144 Israel
145 Pakistan
146 Sudan
147 Afghanistan
148 Somalia
149 Irak

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)