Summa sidvisningar

måndag, oktober 27, 2008

11 år

Detta är ett flygfoto över Blacksta eller Blackstaby som Posten bestämt att det skall heta. En radby, Sörmlands enda bevarade. Vackert vid Nyckelsjön. Mitt emellan Gnesta och Mariefred, längs väg 223.
Det gråa huset (precis i mitten på bilden) med det röda taket, det är Ernsta, fd lanthandel och i morgon på dagen. är det 11 år sedan vi flyttade hit, till det grå huset.
Tiden går. Vi sa "vi ger det 5 år", nu är vi uppe i 11 år.
Visst har vi haft rätt långtgående planer på att flytta till tätort, men vi behöver ytor, ateljéytor. Här i huset har vi ca 170 kvm för det ändamålet, var hittar du det? Nån som har ett tips så hör gärna av er, men tätort. Sedan behöver vi en bostadsdel också.
Just nu bygger jag om, rensar och utnyttjar min ateljé för att få mer space - och inte lager - till att jobba stort, nu pratar jag om 2 x 2 meter och däromkring. Då behövs vägg, och distans.
Det kommer jag förhoppningsvis att få nu. Mia har sin stora ateljé, men där får vi inte rum bägge två samtidigt, med stora grejor på gång.
Så nu är det ingen panik med flytt, bostadsmarknaden har frusit till is snudd på, när det börjar töa och smälta på finansmarknaden igen, kanske vi börjar spana oss omkring.
11 år i Blacksta, det måste firas i morgon, men hur, jo vi skall till tandläkaren bägge två!  
En whiskey av irländsk typ, inget skotskt blask här inte, blir nog tår på tand i morgon kväll.
Skål.

Inga kommentarer: