Summa sidvisningar

tisdag, december 31, 2013

En betraktelse på årets sista dag.



...det är alltså dags att summera året som om några timmar nått sitt slut. 
År 2013.
Var inte oroliga det blir ingen kronologisk uppräkning av händelser som kommer att beskrivas i raderna här under.
Utan något helt annat.
Sammanfattar man ett år kan det göras på många sätt, jag vill göra det genom att skriva några rader om den person som gjort mitt 2013 till ett fantastiskt år på alla sätt.
Min hustru, kollega och allt - Mia.
Utan Mia hade året naturligtvis blivit annorlunda och upplevts på ett annat sätt, så det kan vi vare sig sia eller spekulera runt.
Utan vi tar verkligheten rakt upp och ner.
Mia och jag lever och verkar ihop, 24 timmar om dygnet, året runt. 
Många , rent av de flesta, kan inte förstå hur man klarar det, att leva i symbios med en annan person, måste till slut slita och söndra?
Icke i vårt fall, tvärtom.
Vi svetsas sakta och säkert ihop allt mer, en process som pågått sedan 1988 då vi slog våra livspåsar ihop både på det personliga planet och det yrkesverksamma.

Jag vill med dessa ord bara säga att Mia betytt, som alltid, mycket detta år 2013. 
Vi har upplevt och fått pröva våra vingar i många nya luftrum och yrkesmässigt där vi supportar varandra in till stunden då vernissageportarna slår upp eller grafikupplagan hämtas/lämnas på/av Postverket.
Vår lägenhet under våra spatiösa ateljéutrymmen är tryggheten efter en dag i skapandets värld, detta att skriva bloggen är också en del av mitt dagliga skapande.
Alltså en trappa ner äter vi gott, lever vi och läser vi, fördriver vi vår fritid i fridfull miljö.
Där nere är vår privata sfär, här uppe den öppna och officiella. 

Mia tack för att du finns, utan dig skulle dagarna tippa över ända och i sluttampen på året vara ett kaos.
Du ger mig stöd, kraft och kärlek, du ger mig motivation, mina år till trots.
När jag sviktar, stöttar du, entusiasmerar du mig. Du driver mig inte mot min vilja, du lockar till nyfikenhet och förhoppning. Du är mitt lok titt som tätt.

Tack för i år, låt oss till sist i detta tårdrypande blogginlägg avsluta med orden...

Gott Nytt År alla mina läsare.
Gott Nytt År min älskade Mia.


1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)