Summa sidvisningar

fredag, december 30, 2011

Hugo Chavez - yrar

Den cancerdrabbade Hugo Chavez, Venezuelas hetlevrade ledare är inte känd för att sticka huvudet i sanden, inte heller för att använda huvudet som det passar omvärlden.
Kompis in i det sista med Khadaffi är väl hans senaste merit, nu visar han sitt USA-hat igen genom att anklaga USA för att sprida cancersjukdomar till latinamerikanska ledare.
Lite väl grovt av en statschef.

Tänk er Fredrik Reinfeldt anklaga en statschefskollega för att låta sitt land sprida livsfarliga sjukdomar. Tänk bara tanken.
Eller tänk dig tanken att någon anklagade vårt land för samma sak.

Men Chavez ser inga hinder eller diplomatiska tabun för att slunga ur sig dessa anklagelser.
Nu senast är det Argentinas president Cristina Fernandez som igår uppgavs ha cancer (smittad av amerikanska CIA?) i sköldkörteln. Utöver henne är det en rad ledare i Latinamerika som drabbats under de senaste åren.
Ja du käre Chavez, du borde kanske inse att diplomati inte är en dum idé att använda sig av, såna här naiva barnsligheter vinner du inga nya proselyter med.
Inte ens på hemmaplan.

Foto:AP

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)