Summa sidvisningar

onsdag, januari 08, 2020

2020 börjar rulla igång....

.....så sakta. Man kunde kanske önska sig en mjukare start på det nya decenniet, men naturens krafter och människans omedgörlighet och sturskhet får det nya året en lite mer skakig början. Om vi börjar med naturen, så är det oundvikligt att börja med Australien och bränderna där. Den långvariga torkan, om vi tar den allra först, så har den en stor del i orsakerna till att det brinner så intensivt och kraftigt, när det brinner. Torkan kan vi nog, vad jag läst mig till, se tog sin start på allvar under 2018, sedan under 2019 har den bara fortsatt, lite regn där det behövdes, men inget regn alls där det är som allra värst. Och så ovanpå det, de årliga bränderna, som beroende just på torkan, har olika omfattningar år från år. I november och december härjade de, tar lite vila nu i början av januari tack vare svalare och lite regn nere i sydost. På fredag ser jag att Sydney med omnejd skall få regn och längre söderut längs kusten verkar det bli varmt med risk för nya mer intensiva bränder. Människor och djur dör och lider, hus brinner, odlingar, delar av nationalparker brinner. Mitt hjärta är i Australien med er alla som har det tufft, som sörjer och saknar, som inget hem har längre och alla kryp, smådjur och större djur som inte hinner undan. Sedan kommer vi till med medvetna mänskliga svetslågan, eller svetslågorna. Presidenter, överbefälhavare och andra högre dignitärer som twittrar, (trump)etar och bönar och ber om hämnd, hämnd, vedergällning och åter vedergällning. Jag tycker synd om dem, de är inlåsta i sina hörnor och står där och gastar och gapar, med risk för att världen, hela världen råkar sättas i brand, på grund av deras dårskap och egensinne. Brist på förståelsen att - dialog, samtal och personliga möten - är det enda som kan gjuta olja på sår och ge oss tillbaka tron på diplomati och internationalism. USA. Iran och alla ni andra som sitter i varandras strupar, släpp taget och slappna av. Ni bestämmer inte över oss alla, som inte valt sida, eller sympatiserar med någon av er, vi vill ha fred, lugn och ro. Slappna av. Vi hörs igen. //Olle

9 kommentarer:

Lava Showan sa...

Jag läste en kommentar online från en Los Angeles-baserad journalist avslöjar hur hon hittar en verklig kärlekspartner (mannen) 2 månader efter att hennes ex-pojkvän bröt upp med henne, med hjälp av en Love spellcaster.
Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Oduduwa eftersom jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde att vittnesmål är verkliga livet bevisar. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
Så tur för mig att jag stötte på oduduwa e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Oduduwa den storslagna kärleks-stavningen, startade en trollformel för mina räkning för att återfå min ex-man med sin trollformel och magi.
Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi blev uppdelade för 3 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek.
Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att känna sig illa längre ... jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone så är det som det känns).
Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att detta också fungerar för dig, 100% säker.
kontakta Dr.Oduduwa för brådskande hjälp för att fixa ditt trasiga äktenskap via: (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)
han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
* Love Spells Win-Back Ex-älskare
* Magi för framgång och marknadsföring
* lycklig charm - BUSINESS STAR
* avdelningar - SKYDDSHOOK
* förbannelse upplösning
* andlig rening
* fertilitetsmagi - FRUITS OF WOMEN
* dekret magi, STAV LOTTERI & VIN-SPEL STAV
Att läsa artiklar på internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

Safa Sadat sa...

Hej alla, jag heter Aisha Sadat, jag är gift i 20 år med min make och vi har två son, äldre en 16 och yngre är 11 år. Min man älskade mig mycket men det kom till en punkt när han engagerade sig i en relation med en kvinna som är hennes kollega. Jag föreställde mig det aldrig men på något sätt förändrade hans inställning till mig och barn, hans sena kom från jobbet fick mig att tänka på saken, även på mitt 20-årsdag i mars håller jag mig borta från sex eftersom vi lovar att göra det på bröllopet jubileumsdagen, 15 dagar före bröllopsdagen, medgav han att han hade sex med sin kollega.
Han förde henne i min säng när jag var ute på jobbet, det betyder att mina känslor var helt värdelösa för honom, mitt mentala tillstånd är full av ångest, jag tror att jag inte kan glömma och återhämta smärtan, den här kvinnan var i full kontroll över henne och jag ville aldrig göra det med våld, hon vill vinna över mig när hon är skild, hon sa att hon var avundsjuk på vårt förhållande och att hon kommer att förstöra mig genom att ta min man. Jag var tvungen att diskutera det med en vän som bad mig hitta ett bra stavaggregat, för det första trodde jag aldrig på den här Cast-stavningen men jag måste prova förrän när jag kom över PROFET NOSA UGO-e-post på internet om hur han har hjälpt så många människor att få tillbaka sitt ex och hjälpa till att fixa förhållandet och göra människor lyckliga i sin relation och några andra berättelser om andlig sjukdom.
Jag förklarade min situation för honom och han hjälpte mig att utföra några böner, några örter och rötter och ett litet offer som jag gjorde, och inom sju dagar kom han tillbaka för att be om ursäkt och det var bara ett mirakel för mig, jag är glad idag att han hjälpte mig och jag kan stolt säga att min man nu är med mig igen och att han nu är kär i mig som aldrig tidigare.
Behöver du någon hjälp i ditt förhållande som att få tillbaka din man, hustru, pojkvän, flickvän, vinna lotterier, örtmedicin mot sjukdom, hiv, könssjukdomar, astma, artrit, könsbräcka, stroke eller någon slags sjukdom, andligt problem , Jobbfrämjande, tittare som läser mitt inlägg som behöver hjälp med eventuella livsutmaningar bör kontakta PROPHET NOSA UGO och du kommer att vara glad att du gjorde det.

E-post: nosaugotemple@gmail.com
WhatsApp: +37258031247
https://karnatakatemple.wixsite.com/karnataka

Bektesh Jehona Sjostrom sa...

God dag alla, Jag heter Jehona Bekteshi, en skollärare vid Tekniska Högskolan. För några år tillbaka gifte jag mig med min man Bekteshi och vi har två slag, förra månaden slutade min make uppbrytande äktenskapförhållande på 6 år med mig, han tittade in i mina ögon sa "det var över mellan oss" det var över, han flyttade ut ur huset för att bo med en annan kvinna i nästa stad, jag försökte ringa honom men han blockerade all kontaktkommunikation utan att tänka på våra två barn, jag försökte allt mitt bästa för att kommunicera med sina vänner men ingen kunde prata med honom för att komma tillbaka, jag var så orolig, deprimerad och kunde inte göra någonting mer än att fortsätta be, tills för några dagar sedan jag tittade på youtube vidoes hur man kommer tillbaka ex love make inom 2 dagar, jag trodde aldrig på magi älskar spell charms tills jag tittade på dessa bra YouTube-kanaler;
(https://www.youtube.com/watch?v=NTICYzyITLA) vittnesmål från olika människor i olika länder i världen sade bra om Dr.Oduduwa magiska kärleksstava är aktivt arbete direkt. Dr.Oduduwa har kunnat återställa ex-kärleksförhållandet. en verklig uppriktig magisk kärlek spell healer Oduduwa, jag håller en bra e-postkontakt kommunikation med stormästare via hans personliga adress, få ögonblick fick jag svar tillbaka och han sa att jag är välkommen till Oduduwa Temple alla mina problem är över, tror jag och gjorde det ett försök att noggrant följa alla hans instruktioner under förfarandet för stavning av kärlek och några timmar senare utför vi båda kärleksförstärkningsbedsavsnitt inom 22 muniter. Min man ringer mig på telefon för att be om ursäkt för mig och sa att han var mycket ledsen för att ha skadat och separerat mig. Jag var mycket glad över att få sitt telefonsamtal och sedan pratar vi så trevligt den dagen, nästa dag vi båda bor tillsammans i mer kärlek till våra två barn, vi är en lycklig familj.
min djupa tacksamhet till Dr.oduduwa för hans faderliga och moraliska stöd. Jag rekommenderar honom starkt till alla som vill hitta verklig kärlek och / eller alla som vill föra tillbaka ex kärlekspartner även efter många års skilsmässa, de kommer att börja leta efter din kontakt för att kommunicera med dig, någon nära kontakt kan öppnas igen för kommunikation mellan kärlekspartner. det fungerar för mig och jag vet att det kommer att fungera för dig. Jag önskar er all lycka, stor kärlek tillbaka och alla förtjänar att vara lyckliga i sitt kärleksliv.
dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

Theresa williams sa...

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, han delade med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min vän och hon föreslog att jag snarare skulle kontakta en stavhjul som skulle kunna hjälpa mig att förtrolla för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde på stava, jag hade inget annat val än att prova det, jag skickade med trollspåren, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej innan tre dagar, att mitt ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande under den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom att det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett förhållande problem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla stavskärmaren som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-postadress: {drogunduspellcaster@gmail.com} Du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
1) Älska trollformler
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässor
4) Giftermål
5) Bindande trollformler
6) Uppdelningar
7) Dödsförtroll
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
9) vill tillfredsställa din älskare
10) Lotteri
Kontakta denna fantastiska man om du har problem för en varaktig lösning
genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

Pheobe Faith sa...

Ja, jag kan acceptera det faktum att vissa så kallade Stavehjul är SCAM, för jag har fallit ett offer för några veckor sedan eftersom jag var så angelägen om att få min kärleksman Sjostrome tillbaka, hur vet jag att vissa kärlekstjänster är bedrägeri är detta; när du börjar kommunicera med dem via e-post eller telefon WhatsApp-nummer, och det finns inga bevis för att ditt arbete har utförts antingen genom att visa dig foton av tvärsnitt i deras tempel under förfarandet för kärleksskrivning eller om du ber kärleksstämman säga till dig vad du ska göra hemma, kärlek stavning förfarande måste vara praktiska säga incantation böner också i ditt eget personliga lediga utrymme hemma
Dr.Oduduwa kärlek stavhjul är verklig eftersom han kommer att berätta för dig hur du gör kärlek stav på egen hand på ditt hem fria utrymme på natten när alla andra sover i ditt hus då Dr.Oduduwa kommer att ge dig instruktioner om hur du gör älskar stavarbete på egen hand utan att störa eller be om mer pengar.
det här är hur man kan skilja från falska kärlek stavhjul och en riktigt bra fungerande kärlek stavhjul som fungerar bra. Jag upptäcker det här själv och det fungerar för mig efter att jag har sagt någon inkantationsbön i mitt eget hus, Dr.Oduduwa berättar för mig allt som behövde göras. Jag följde noggrant alla hans instruktioner och inom de närmaste två dagarna fick jag ett telefonsamtal från min ex kärleksman Sjostrome, han återvände tillbaka till mig samma vecka. detta är mycket sant. Jag använde detta tillfälle för att rekommendera Dr.Oduduwa kärlek stavkanal för alla som söker en verklig kärlek stavhjul för att snabbt få tillbaka ex kärlekspartner. (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
Observera: e-postkommunikation är bäst, dela inte ditt personliga mobilnummer med någon du inte är säker på än.
tack alla för att du tog dig tid att läsa och jag önskar er all lycka och lycka till i ditt kärleksförhållande / äktenskap. Gud välsigne dig.

Lava Showan sa...

När jag gifter mig med min fru för 15 år sedan fick hon en pojke åt mig efter några månader.
Vi bodde lyckligt tillsammans som en familj, men hon hade aldrig gillat mitt jobbs natur,
hon klagar alltid på att jag inte tillbringar mycket tid med henne och hon vill att jag ska sluta jobbet.
Jag sa till henne att jag snart kommer att gå i pension, jag ber henne att klara mig just nu och hon instämde med mig.
Så en dag gav jag ett uppdrag att åka till Pakistan för 4 månaders jobb,
Jag berättade för henne om det hon accepterade på ett villkor att jag måste komma hem för att besöka 3 dagar efter någonsin tre veckor.
Detta var vårt avtal innan jag åkte till mitt uppdrag, så efter två veckor ringde min son till mig på telefon och han ledsen pappa snälla skynda tillbaka hem, mamma ser en annan man, kommer hem varje kväll för att tillbringa tiden, jag tror mamma fuskar på dig. Jag var så orolig och jag rusade hem igen just den dagen för att hitta min fru
med en annan man som har en kärleksaffär med en annan man. Jag var så arg och ledsen i chock i två dagar vilket ledde mig till sjukdom.
Hon kom till mig och sa att hon ville skilja sig från mig, jag tror aldrig på mina ögon, men jag har inget annat val än att gå vidare med mitt liv.
Hon visste att det var min son som berättade om det när hon tog min son till skolan nästa dag
han kallade min son Bastard i presenten av sina vänner och alla hans vänner kallade honom Bastard från den dagen
och min son grät alltid hem och sa till mig att han vill sluta skolan igen, och han sa att han inte vill träffa sin mamma längre
Jag måste be honom så att han kan fortsätta med sina studier. Jag hör av honom via e-post en gång i taget,
de senaste tre åren har jag inte riktat blicken mot honom på grund av mitt jobb. Jag älskade fortfarande min fru och jag vill att hon ska älska och ta hand om vår son, jag vill inte att min son ska skiljas från sin mor. så jag kontaktade Dr. Oduduwa Love stavning Caster för att hjälpa mig med en magisk kärlek stava charm för att få min fru att återvända till sina normala sinnen och att älska mig och vår son som tidigare.
Dr. Oduduwa försäkrade mig om att han kommer att hjälpa mig att föra henne tillbaka med kraftfull kärleksmagi och Oduduwa sa också att min fru är under en kärleksförtrollning från den andra mannen, det är därför hon beter sig på vissa sätt som inte är bra för familjen. Jag trodde Dr. Oduduwa eftersom jag vet hur min fru älskar vår son Felix och vårt hem var lyckligt. Så jag bestämde mig för att utföra kärleksförtrollningen med hjälp av Dr.Oduduwa. Strax efter 2 dagars aktivering av kärleksformulär fick jag ett telefonsamtal från min fru, hon gråter och ber om ursäkt till mig för allt som händer. Jag sa till henne att lugna sig och jag bjöd in henne till middag nästa dag hon kom hem och knäböjde för att be om ursäkt för mig och vår son Felix var väldigt glad att träffa sin mamma igen. Från de senaste tre månaderna till datum bor vi alla tillsammans som en lycklig familj. Dr. Oduduwa kärleksförtrollning är riktig och fungerar bra. Jag rekommenderar honom uppriktigt till alla som vill få tillbaka ex-kärlek idag. kontakta (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

Unknown sa...


Jag vill dela med mig av mina vittnesbörd med allmänheten om vad den här mannen kallade Ilekhojie. För vad han just har gjort för mig, den här mannen har precis tagit tillbaka min förlorade före detta make till mig med sin försoningsbesvärjelse. Jag var gift med min man och vi var tillsammans länge och vi älskade oss själva men när jag inte kunde ge honom ett barn lämnade han mig i 1 år och sa till mig att han inte kan fortsätta längre då jag nu letade efter sätt att få tillbaka honom tills en vän till mig berättade för mig om den här mannen och gav mig sin kontakt. Du kommer inte att tro detta när jag kontaktade Dr Ilekhojie, han försäkrade mig om en brådskande lösning. Nu är min man tillbaka till mig och med sina örter kommer jag snart att bli mamma. Allt är komplett med mig nu och allt beror på Dr Ilekhojie. Kontakta honom om du har problem med din make eller om du vill bli gravid. E-post; gethelp05@gmail.com Ring/Whatsapp +2348147400259

Unknown sa...

Jag hade problem med min man och han flyttade till en annan stad och han avbröt kommunikationen med mig. Jag finner alla möjliga sätt att nå ut till honom så att vi kan lösa våra meningsskiljaktigheter men till ingen nytta. Hans mamma och syskon visste inte ens var han var. Jag var deprimerad och krånglade känslomässigt och jag var tvungen att söka hjälp för att få honom tillbaka till mig innan en annan kvinna tar över min plats i hans liv. Så jag var tvungen att kontakta DR ISIKOLO som jag förklarade allt för och var villig att hjälpa mig och det gjorde han. Han gjorde ett kärleksförsoningsband för mig och min man och okänt för mig att resultatet kommer att visa sig efter 48 timmar som han lovade. Min man kom tillbaka och hämtade mig och jag blev förvånad över att jag nu kan säga att kärleken och lyckan har återställts och vi är lyckligare tillsammans och allt jag ser nu är för alltid med honom och jag är så tacksam till DR ISIKOLO för hans vänlighet mot mig och andra människor där ute. Hans e-postkontakt: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också WhatsApp/Viber honom på: +234-813-326-1196