Summa sidvisningar

torsdag, augusti 04, 2011

Ryanair - the high cost and no service airline.

Alla som läser denna blogg känner till min inställning om Ryanair.
Innan jag tar itu med dem, vill jag ändå ge dem ett erkännande - deras lågpriskoncept har tvingat fram lägre priser hos konkurrenterna.
Deras flygplansflotta är modern och lågprisanpassad med stolar som inte går att fälla och utan stolsfickor att stoppa tidningar i. Helt OK.

"The high cost and no service airline."
Ryanair 66,32 öre/km inklusive alla tillägg t o m kostnader för att själv skriva ut boardingkortet, otroligt!
Ingen sittplatsbokning möjlig, långa köer. 30 minuters väntan vid hemkomsten i ett flygplan utan luftkonditionering påslagen, detta kl 23 på natten.
Sträcka: Nyköping/Skavsta-Mallorca.
Bokad tre månader i förväg. Högsäsong.
Bränslepris i genomsnitt under vår bortavaro 89,18 US dollar per fat.
Service ombord: Allt kostar, mat, dryck, ingen underhållning. Hemresan fanns inga mackor att köpa, bara nötter. 15 kg bagagevikt kostar.

"The low cost and good service airlines."
Lufthansa-Qantas-British Airways 47.32 öre/km inklusive skatter och annat, boardingkort skrivs ut gratis vid incheckningen (tänka sig).
Sträcka: Sverige-Australien.
Bokad två månader i förväg. Högsäsong i Australien.
Bränslepris i genomsnitt under vår bortavaro 92,08 US dollar per fat.
Service ombord: Inga kostnader, mat och dryck ingår. Sittplatser bokade vid bokningstillfället. 23 kg fri bagagevikt. Förträfflig underhållning på långflygningarna.

Sammanfattning.
Kanske kan denna jämförelse kritiseras, men priserna är exakta, liksom antalet flygkilometer som är grund till den uträknade kilometerkostnaden.
Mitt agg mot Ryanairs nonchalanta attityd har inte minskat - tvärtom ökat.
Jag må vara boskap, men vill slippa få det skrivet på näsan när jag flyger.
Never again Ryanair.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Olle kolla denna länk:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3219701/Ryanair-air-hostesses-pose-in-bikinis-for-2011-charity-calendar.html

Kram Anna

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)