Summa sidvisningar

tisdag, augusti 16, 2011

Stor´å stor, därom tvista de lärde.

Jättestor oljekälla upptäckt i Norge



Återigen, jag vill inte vara den som är negativ eller missunnar Norge alla sina oljefyndigheter,

nej för allt i världen.

Men 500 miljoner fat olja är var världen förbrukar på lite drygt fem dagar!! Skulle det visa sig att

man kan utvinna alla 1 200 miljoner oljefaten som de mest optimistiska prognoser pekar på, så

pratar vi om 14 dagar - så är det slut.

Och detta i ett par fyndigheter som lär vara de största i Norge sedan åttiotalet.


Anledningen till de stora rubrikerna är nog snarare den att svenska Lundin Petroleum är

involverade i detta tillsammans med Statoil, Lundins andel är ganska stor och för dess

aktieägare var detta säkerligen mumma.

Det är inte kul att skriva detta, men så här bister är sanningen. Då går det inte att tro att världen

är räddad för generationer framöver.


1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)