Summa sidvisningar

torsdag, augusti 19, 2010

Tänk om hon var fastighetsmäklare...

Detta är Mikaela Valtersson, Miljöpartiets ekonomiske talesperson och henne skulle jag inte göra fastighetsaffärer med, eller ännu mindre ha gjort fastighetsaffärer med.
De rödgröna vill höja fastighetskatten för de som har hus med ett högt värde, det drabbar nästan 25.000 fastighetsägare i enbart Stockholmsområdet, sen tillkommer resten av Sverige. Det är inte bara de besuttna i Djusholm utan ex pensionärer och "vanliga Svenssons" i Bromma eller Nacka som gnetat ett helt liv och plötsligt befinner sig i en situation då deras villaområden blivit minst sagt attraktiva.
Vad säger då Mikaela Valtersson på frågan hur de som nu inte kommer att ha råd att betala en höjd villaskatt, jo ungefär så här:
"...den beskattningen är väl inget större problem, då villaägarna har möjlighet att ta ett lån på sitt hus"
När hon på nytt fick frågan om hon menade allvar med att ta ett lån sa svarade hon:
"...ja, ta lån på fastigheten eller till och med sälja den för att kunna betala sin fastighetsskatt!?"
Skulle du köpa ett hus av denna person?
Inte jag.
Jag har inte heller någon avsikt att köpa hennes, partiets eller de rödgrönas politik i övrigt.
Detta är en av de droppar som fått mig att hålla fast vid de som idag styr Sverige.
Nu vet ni. Jag har sagt det tidigare också.
Dessutom är jag och Mia fastighetsägare, inte för att tjäna pengar på huset utan för att bo och arbeta i det.
Tids nog får vi betala reavinstskatt - och det gör vi utan att knorra, för då blir det rättvist.


2 kommentarer:

Hans Larsson sa...

Politik bryr jag mig inte så mycket om, däremot vill man ju leva gott. Jag menar bara att varför se så mörkt på framtiden när den faktiskt kan vara ljus?

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)