Summa sidvisningar

söndag, januari 10, 2010

Vinterbilden

Ibland blir man lite överraskad själv, över att det "mediokra" motivet man valt att knäppa, blir en kanonbild. Som denna bild.
Vadå?
Vinter, färglöst, ingen rörelse, ingen spänning. Hur kan det va´bra?
Jo, det är just det som är poängen, vinterns lugn och tysthet, det karga, kalla och skalade kan ibland visa sig i rätt kombinationer.
Jag personligen tycker att denna bild är kyla och vinter. Skönhet.
Titta på den svala röda färgen, utan den skulle detta foto varit mer ordinärt.
Vassen i neapelockra, den tunna blå himlen och det vita, med grå skuggor - en komposition som naturen själv lagt i rätt pusselbitar.
Jag hade tur att kameran min sparat motivet, som jag nu delar med mig.

Bilden togs på S. Finnö i Östergötlands skärgård, nyårsfton klockan 14, i ca -8C och lite blåst. Snålblåst.

Inga kommentarer: