Summa sidvisningar

fredag, januari 22, 2010

Läsvärt om tiden efter undergången.

Cormac McCarthys bok Vägen, som nu även blivit filmatiserad är en rekommendation jag å det varmaste sänder ut via denna kanal.
Men det handlar om undergång, död, förintelse och samtidigt finns det lilla hoppet om överlevnad för en far och hans son, i ett i övrigt kallt, askgrått, förött och förintat USA.
De befinner sig på vandring mot kusten, hela tiden vaksamma mot andra överlevare som blivit kannibaler eller "goda människor".
Detta kan verka nattsvart, den är svart men med ljuset fladdrande blir det en nästan streckläsarbok.
McCarthy belönades med Pulitzerpriset 2007 för detta mästerverk.
Läs den. Finns i pocket

2 kommentarer:

Äla sa...

Tack Olle. Jag behövde ett lästips just i denna dag då jag precis lagt Doris Lessings Katter åt sidan.

Ja...jag fotograferade älgarna med blixt och de rörde sig inte ur fläcken. De stirrade bara förundrat mot mig och undrade vad som var på gång. Jag hade vinden mot mig och alltså kände de inte att det luktade människa.//Äla

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)