Summa sidvisningar

onsdag, augusti 27, 2008

Nisse Lindeborg

Nisse du fyllde 90 nu i maj månad.
Tyvärr kunde jag inte vara med på festligheterna. Men jag vill även på detta sätt hylla dig Nisse.
En av de festligaste kompisar jag stött på i mitt långa arbetsliv, alltid så vital. Pigg. Finurlig.
Din humor är så träffsäker, så dräpande och överraskande att ingen kan bli förbannad eller stött. Den kommer från ditt hjärta och är menad att roa, och det har den alltid gjort.
Dina historier, ibland mer eller mindre förtäckta skrönor, står sig än idag. 
Jag berättar dem fortfarande, mer än gärna, för vänner och bekanta, noga poängterandes att det bara är en i en serie av otroliga historier från Nisse Lindeborg.
Lev väl Nisse, vi syns när jag närmar mig Enskedetrakten.

PS! 
Obs stavningen av Jubileum, Nisses egna Jubelium är enligt honom det enda som är riktigt.
Fan trot´...

Inga kommentarer: