Summa sidvisningar

torsdag, augusti 07, 2008

OS i Tierp 1956

Det var sommaren 1956, för som tävlingscyklande grabbar var det nästan som ett OS att komma till Tierp. En av många tävlingsorter för oss detta år. Här uppe står Janne i förgrunden medans Bigge fäster nummerlappen på min rygg. Vi cyklade för Södermalmsklubben Sofia CK. Stolta över den tradition som vi bar vidare i denna klubb. Vill minnas att vi cyklade 80 km.
Dessvärre kommer jag inte ihåg hur det gick i loppet. Ingen framskjuten plats, för då hade minnet inte svikit mig.
Nu på lördag går linjeloppet i ett annat OS. Det i Beijing 08. Miltals lär det bli längs natursköna berg och dalar med den kinesiska muren i bakgrunden.
Jag minns mitt OS i Tierp 1956, samma år som det riktiga OS hölls i Melbourne, Australien.

Inga kommentarer: