Summa sidvisningar

måndag, augusti 25, 2008

Sverige - Australien

Som en illustration till skillnaderna i affärsrelationer mellan olika länder, gjorde jag detta förslag till SN (Svenskt Näringsliv) för ett antal år sedan. Förslaget avslogs, eftersom det var "lite väl överdrivet". Kanske den här illustrationen, trots invändningarna, hade gjort den tänkta artikeln mer intressant att fördjupa sig i.
Men det är historia nu.
Mer nutid är det avslutade OS. Läs mina teorier i inlägget under detta.
Apropå just Sverige och Australien ur ett OS perspektiv sett. 
Australien har ungefär dubbelt så många innevånare som Sverige. Australien tog tio (10) gånger så många medaljer som Sverige gjorde.
Länderna är jämförbara vad gäller standard, ekonomi, kultur och tradition, dvs de har båda förutsättningarna för att idrottstalanger skall kunna utvecklas i goda tränares händer.
Vad är det som skiljer oss åt då?
Tänk och tyck! 
Klicka om du vill se bilden större. Ill: Olle Q  

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)