Summa sidvisningar

torsdag, mars 04, 2010

Att lägga nytt golv och sedan dammsuga det.

Nu ryter jag till om RUT. Vad är det som gör de rödgröna så förblindat rasande mot rätten att göra avdrag för hushållsnära tjänster?
Om jag vill lägga ett nytt golv då har jag rätt att göra avdrag till 50% för arbetet genom en skattereduktion = ROT.
Hajar ni? Rätt till avdrag - inga protester från de rödgröna. Vem lägger om golv - jo företag bemannade oftast av män.
Om jag nu vill dammsuga, polera eller våttorka det nya golvet, då skall jag inte ha rätt att göra avdrag för den tjänsten med 50% i skatteavdrag = RUT.
Här går proppen för mig. Ingen rätt till avdrag och vilda protester från de rödgröna. Vilka städar oftast golv genom städföretagens förmedling - jo kvinnor.

Sahlin, Ohly och Eriksson ta ert sunda förnuft tillfånga, lägg billiga klyschor som "pigsysslor, hembiträden, överklassnära tjänster mm" på hyllan, kliv ned på golvet bli förnuftiga.
Ni kommer att torska i valet om ni snackar pigsysslor framöver och dessutom bör man inte kasta sten i glashus.
De enligt media 11.240 som idag är sysselsatta inom den här sektorn, de kommer att förlora sina jobb i september om rödgrönt tar över.
Det är varje svensk medborgares rätt att anlita, jag citerar Peter Eriksson "ett hembiträde" och sedan göra skatteavdrag för den tjänsten.
Så det är uteslutande en fråga om initiativkraft, behov och ideologisk frigörelse. Inte hur stor plånbok man har.

Tack för att jag fick ryta till om detta - det känns bättre nu.


Inga kommentarer: