Summa sidvisningar

lördag, mars 20, 2010

Både humor och allvar.

Återigen en av Lindströms ganska träffande teckningar. Lite makaber, men en pärla för en cartoonist, tror säkert att han var nöjd med resultatet.
Samtidigt varför dessa ständigt återkommande nidbilderna av Australien, landet där hajar och krokodiler ätit upp nästan hälften av alla innevånare och turister, eller dessa ständiga skogsbränder, cykloner och skyfall.
Det finns faktiskt annat att berätta om landet, som skulle vara nyttigt för oss svenskar att få ta del av och som jag tror vi är mer intresserade av någon enstaka hajattack.
Vad skulle vi tycka om utlandet beskrev Sverige som landet där isen och snön ligger tjock året om, där tjogtals med människor dör i kollisioner med älgar och vildsvin och där alkoholförgiftade människor ligger i drivor i rännstenarna?
Jag blir lite småsur på att det oftast plockas fram det negativa, när det finns övervägande goda och intressanta saker att säga inte bara om Australien och Sverige, utan alla länder på vår jord.

2 kommentarer:

Äla sa...

När jag var på Värmlands Turistråd under en period fick vi faktiskt in en tysk tidning där det stod att "i Värmland fick man akta sig för de argsinta och attackerande älgarna. De simmar efter människor som ror i sina båtar och välter dem. De jagar också de människor som vågar sig ut i skogen i sina bilar." Tänka sig. Att älgarna är så farliga visste vi inte om tidigare.

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)