Summa sidvisningar

torsdag, oktober 29, 2009

De grönvitas tårar.

Alla grönvita Hammarbyiter gråter, himlen gråter, gu´vet om inte den allsmäktige själv fällde en tår när Bajen en mörk höstkväll i Trelleborg mötte sitt öde.
Den här bilden från Hammarby IF:s hemsida säger väl allt.
Nu handlar det bara om fotboll - idrott. Större olyckor än detta sker runt oss hela tiden, med betydligt värre följder för enskilda personer.
Ändå, känns det tungt och svårt att ta det här, allt, i princip allt har gått emot klubben - dåliga finanser, försäljning av spelare, ledarflykt, läktarbråk, böter och en liten grupp sk "fans" som betett sig på ett helt oacceptabelt sätt. Allt detta tillsammans, gjorde att den tunna truppen inte höll måttet, utan spjutspetsar vinner man inga matcher.
Nu blir det Ljungskile, Falkenberg, IFK Norrköping och andra gäng som kommer till Söderstadion. Jag tänker inte svika, när jag kan kommer jag att stå där, det är nu de riktiga bajarna visar sig. Anton, Eddie och Lasse, alla Qvennerstedtare kommer att stå vid min sida.
Då kan det bara gå åt ett håll.

1 kommentar:

Äla sa...

Barnaspring på golven. Då släpper man allt och njuter.
Oj...och det kom från mig som egentligen inte är någon kid-lover. Men det är som du beskriver...huset lever igen. Själv har jag besök av andras barn denna vecka..som vill rida hästar.//EvaLena i Värmland