Summa sidvisningar

lördag, juli 16, 2011

Ibland blir resultatet mesigt i överkant.

Klicka på bilden om du vill se den större.

Föreningsbanken i salig åminnelse, men när dess annonsbyrå för ett stort antal år sedan gav mig uppdraget att illustrera en slags "nystartsbok" så tackade jag ja.
Ibland är betslet mer åtdraget, direktiven mer direkta och den egna självbilden i förarsätet.
Inget illa i och för sig, men som mottagare av uppdragsgivarnas tämligen smala förutsättningar, blir ofta resultatet därefter - det blir snällt!
Här har vi ett exempel på näst intill mesigt inställsam snällhet från min sida, för att slippa göra om, ja helt enkelt jag har gjort som jag "blev tillsagd".
Föreningsbanken, då det begav sig, ville framstå som den bank som hade ork, drivkraft och vision att passera den andra bankerna, här ses SEB oroligt se sig åt sidan, Handelsbanken obekymrad trippandes vid sidan, Sparbanken och Nordbanken har passerats.
Ja, som illustratör har man alltid haft olika uppdrag med mer eller mindre frihet att tolka deras önskemål i bild.
Det ingår i illustratörens roll, annars får man tacka nej.
Jag tackade inte nej, men i backspegeln, kan jag tycka att jag borde ha övervägt ett sådant beslut.
Nu är det historia, Föreningsbanken finns inte kvar, inte ens som sammanslagen med Sparbankerna.
Livet som illustratör har dock varit och är ett privilegierat liv.
Tack för det.

Ill. Olle Q @

2 kommentarer:

Jeff Chandler sa...

Jag är Jeff Chandler med namn, jag vill använda detta medium för att varna alla lånesökare att vara mycket försiktig eftersom det finns scammers överallt. För några månader sedan blev jag ekonomiskt ansträngda och på grund av min desperation blev jag bluffad av flera online långivare. Jag hade nästan förlorat hoppet tills en vän av mig hänvisade mig till en mycket tillförlitlig långivare som heter Rev. Ben Davies (en gudfruktig man) som lånar mig ett lån på $ 65,000.00 under 72 arbetstimmar utan stress. Jag förklarar för företaget via post och allt de sa till mig var att gråta inte mer för att jag kommer att få mitt lån i deras företag och jag har också gjort rätt val att kontakta dem, jag fyllde i ansökningsblanketten och fortsatte med allt som begärdes Av mig och till min chock fick jag lånet, och jag lovar att dela detta utan att han vet, om du behöver någon form av lån, kontakta bara honom nu via: bendaviesloanfirm@yahoo.com, jag använder detta medium Att varna alla lånesökare på grund av helvetet passerade jag i händerna på dessa bedrägliga långivare. Han är snäll hjärta. (bendaviesloanfirm@yahoo.com)

Unknown sa...

Ansök om ett snabbt och bekvämt lån för att betala av räkningar och att starta en ny finansiering dina projekt till en billigaste ränta på 3%. Kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebelopp som behövs eftersom vårt lägsta lånbjudande är 1 000,00 till valfri lånebelopp