Summa sidvisningar

lördag, juli 02, 2011

"Erasmo" åkte dit efter blodbad.

Detta är kanske en av Mexicos alla värsta knarkligors ledare - Abraham Barrios Caporal alias "Erasmo" gripen efter en fem timmars eldstrid mellan knarkligan Zeta och mexikanska styrkor ur flottan.
En herre med mycket blod på sina fingrar och tusentals mord på sitt samvete.
Femton personer fick sätta livet till i just den här skottväxlingen och många skadades.
Detta är näst intill dagliga händelser, djupt tragiska, men de är allt för vanliga. Knarkkartellerna inte bara bekämpar varandra, de slaktar också oskyldiga.
Knarkkartellen Zeta lär ha stått för den värre arten av brutalitet, extremt brutala och inblandade i kidnappningar, tortyr, halshuggningar utöver knarkhandeln då.
Vad sägs om att Barrios och hans gangstergängs inblandning i slaget om San Fernando i april då 193 människor sköts och begravdes av Zeta.
Man tror inte sina ögon och öron.
Men nu sitter han där, efterträdare kommer naturligtvis att utses och ligan kör nog vidare på sin blodiga bana, våldet i Mexico tycks aldrig avta än mindre ta slut.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)