Summa sidvisningar

söndag, februari 27, 2011

Det var då det!

Den här gamla gulnade affischen hittade jag nyss i mina gömmor.
Jag utbildade mig till illustratör och grafisk formgivare på Berghs Reklamskola för runt femtio år sedan.
Mina första uppdrag, där bla den grafisk formgivningen ingick, var på Fritidsresors "reklamavdelning", då Fritidsresor bara var något år gammalt. Adressen var Drottninggatan 31 i Stockholm.
Reseledare behövdes till resmålen i Sydeuropa, jag gjorde formgivningen, gnuggade typografin till affischen, som jag idag ärligt talat inte har en aning om var de sattes upp.
Men det är inte utan stolthet jag tycker att resultatet fortfarande har en viss bärighet, rent typografiskt, layoutmässigt sett.
Valet av reseledaresymbol kan ni väl också ge mig ett extra plus för?


Inga kommentarer: