Summa sidvisningar

tisdag, juli 07, 2015

Snöstrutar. Blizzardcones.


Denna bild figurerade i SvD igår, fotografen okänd. Artikeln handlade om uppfinningar som det aldrig blev någon ting av.
I detta speciella fall är strutarna vad jag förstår Snöstorms-strutar.
Två damer poserar år 1939 i Montreal, Kanada med sina skydd mot vind och snö, bildtexten i Svenskan säger att dessa skydd inte blev någon succé.
Tråkigt att höra, jag hade som boende i ett land som ibland drabbas av snöstormar och hårda vindar, gärna sett vår befolkning i dessa uppiggande snöstormsstrutar.
När snön eller vinden sedan upphör för man bara upp struten på huvudet, som stjärngossen gör, för att när nästa snöby kommer fälla ned skyddet igen.
Fiffigt.

Tror jag skall bli snöstrut-entreprenör.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)