Summa sidvisningar

tisdag, oktober 04, 2011

Folkhälsan och fjärrkontrollen

Har Danmark infört en fettskatt för att få folk att mer bekymra sig för sin hälsa, tycker jag Sverige ska kontra.
Radikalt.
Inga nya skatter - men förbud och piskor.
Förbjud fjärrkontrollerna, få fart på fläsket.
Upp ur soffan eller fåtöljen när du skall ändra kanal, höja ljud eller bläddra på text-tv sidorna.
Varje gång.
Det blir motion som heter duga det. Våra ungdomar och äldre för den delen, som mer eller mindre stannat av i sina rörelser skulle protestera, men låt förbudspiskan vina.
Upp med er, ung som äldre.
Undantag?
Nja, möjligtvis de som lider av någon form av rörelsehinder.
Hur skall förbudet efterlevas?
Staten betalar de cirka 6% av vår befolkning som är arbetslösa, för att knacka dörr och konfiskera alla fjärrkontroller. De får en lön och ett ur folkhälsosynpunkt meningsfullt arbete.
Det kostar initialt, men i längden är en nation av slanka personer lönsam och det hela kommer att sluta på plus.
Riksmarchernas tid är förbi - nu blir det rikslyftet - upp ur soffor och fåtöljer.

Framåt Slanka Sverige - en nation med kondition.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)