Summa sidvisningar

måndag, oktober 31, 2011

Är detta en bild av Qantas?

Kära Qantas, är detta den bild ni vill att alla vi som från hjärtat rekommenderar Australienresenärer att välja just er, skall förmedla i stället?
Ni är ett australiskt flygbolag, ni känns, ni låter och agerar genuint australiska, det finns ett lugn bland er rutinerade och mogna personal ombord era flygningar.
Det är därför jag/vi alltid valt Qantas, där de funnits som alternativ.
Vi har alltid rekommenderat er som det bästa bolaget.
Nu verkar det dock som att ledningen är på väg att knapra på varumärket Qantas, genom att satsa mer på Asien och det innebär även att besättningarna blir asiatiska i större utsträckning.
För att spara pengar.
Precis som man gör från Singapore till London, där engelsk ombord-personal tyvärr inte är samma sak som den australiska.
Det jag noterat med förfäran.
Detta kan verka rasistiskt och fördomsfullt, men det är inte alls det är frågan om.
Den australiska atmosfären ombord försvinner helt enkelt med personal som inte är australisk , sen må de som australier vara av vilket etniskt ursprung som helst.
Qantas, skrota inte den image ni har hos oss icke-australier av er som ett australiskt bolag.
Tänk om, gör det i tid, annars blir ni långflygningarnas Ryanair.


1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)