Summa sidvisningar

måndag, mars 04, 2019

Klimatsmart, ja kanske?

Idag går det inte att vara frågande eller undrande om vattennivåerna skall stiga med 58 meter, 58 meter? ja så står det på en helsidesskräckskildring i lokala SN dag. Eller undrande, tvivlande, ifrågasättande, krävande på andra områden som rör klimatet går inte heller för sig. Inte om man skall vara smart och följa alla pekpinnar och pekande pilar. Visst vill vi alla bidra till ett klimat som inte är i utförsbacken, vi gör nog alla så gott vi kan kan, var och en på sina områden. Ett litet strå till stacken är vad jag och min Mia kan bidra med, men inte avsägandes oss alla möjligheter till att förflytta oss, äta riktigt, värma oss själva och hus. Det är idag, oftast villkor som dikteras av de som bor inom T-banenätet, som har en butik runt hörnan, det är de som avgör om man är klimatsmart eller ej. Råkar du bo i Vilhelmina i södra Lappland och ha 75 km till jobbet och lika långt hem igen, då har du inte så många chanser att leva fossilfritt och vara vegan och självhushållare. Vissa kan inte, vill inte, törs inte erkänna att de inte är hundra PK. Kom ihåg alla ni som dikterar levnadsvillkoren för oss utanför storstäderna, att vi som bor "i obygden och är lantisar", vi gör verkligen så gott vi kan, solceller som kan ge energi några månader per år, bränslesnåla fordon (om inte dyra elbilar) ändå mindre och inte så törstiga. Har vi trädgård odlar vi det vi kan och orkar med. Vi gör vårt bästa. Bete er som vettiga människor, ni som domderar och tycker, ni har inte alltid rätt, bara ibland. De andra gångerna har vi rätt. Ibland står vi bägge på rätt sida stängslet Å hör sen´ //Olle

1 kommentar:

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.