Summa sidvisningar

fredag, juni 30, 2017

Diversehandeln lockar....många!

Säkert, väldigt sällan som någon gör en skärmdump av den bloggsida som den publiceras på. Men nu gör jag det, med en viss stolthet. Tålamod och idogt tänkande har gett till resultat att det som jag kallar Diversehandeln ändå lockat över 400,000 besökare. Måhända bara några som gluttat in, men att de ändå hittade den i en veritabel djungel av utbud, ja det är ett under. Inte utan att man funderar hur och varför. En milstolpe är passerad. Tilläggas bör att många, ja väldigt många är från andra länder än Sverige. Ibland, cirka en gång på tjugo skriver jag på engelska, men översättningsprogram finns, så måhända använder de sig av dem? Sedan nästan fyra år tillbaka, gör jag illustrationer för det höga nöjets skull, Gnällspikar, gubbar som är i min ålder och som stönar och gnäller, gnyr och skäller. De tar en hel del av den kreativitet, det tankearbete och de förberedelser som "krävs" för att hålla en blogg något så när i trim och aktuell. Därför har bloggen blivit lite eftersatt, jag får mina ryck. Dessutom som ni märker kan jag inte längre "styra text och stycken, avstavningar och andra layoutpysslor" som jag kunde tidigare. Har försökt hitta och uppdatera, men är rädd att hela bloggen skall försvinna utan att fråga, så då får texten bli som nu, rinnande från början till slut. Det får ni som fortfarande har tålamod med Diversehandeln faktiskt stå ut med. Kan jag, så blir det bättring. Nästa gång kanske det kommer något om hur man flyttar Kiruna eller hur koalan i Australien klarar hettan när skogsbränderna sveper förbi nära intill. Vad som helst kan komma. Men inte så ofta partipolitik, politiskt korrekta eller inkorrekta påståenden är väldigt sällsynta, utan mer oförargligt smått och gott. Vi hörs!

Inga kommentarer: