Summa sidvisningar

torsdag, juni 08, 2017

Positiva nyheter och det motsatta - Ryanair.

Hello, först några få rader om en rapport från läkaren i morse, alla prover utom lungröntgen har nu studerats. Inga hotfulla moln, inga tumörer eller liknande. Det känns bra, lugnare och Mia slipper oroa sig. Nu väntar jag bara på kallelse till min hjärt-kardiolog. Detta var det positiva. Det finns några mer eller mindre hatobjekt som etsat sig fast i mig, genom dåliga personliga erfarenheter har jag fattat agg mot vissa företag och någon offentlig person. Den personen kommer jag att presentera här på bloggen en vacker dag, viktigt är då att poängtera att personen ifråga inte gjort mig något illa, förolämpat mig, utan det är hans blotta uppenbarelse som gjort mig bakåtvänd. Detta plus girighet, arrogans och en del andra avigsidor. Spännande för er som ev läser detta; avslöjandet om vem det är kommer inom mycket kort. Filuren finns bl a med i boken "Gnällspiken". Nu till ett företag som behandlat mig illa, arrogant, nonchalant och utan en promille av kundservice - RYANAIR. Bluff-vd:n bär namnet Michael O´Leary, irländare, gör mig kokfärdig genom sin Trumpliknande attityd mot media och de som ifrågasätter, ställer obehagliga frågor om personalens villkor och rätt att organisera sig. Ryanair är näst intill omöjliga att få kontakt med när man behöver/måste ändra sina resdagar. Att avbeställa och få pengarna tillbaka är omöjligt. Pengarna får man bara genom att sjukintyg och en heltäckande reseförsäkring, vilket vi tack och lov har. Servicen via nätet alltså urusel, ombord lika illa. Nej, jag klarar inte ens en resa till Riga. Märk väl alla läsare, jag/vi har betydligt mycket närmare till Skavsta flygplats än till Arlanda. Ändå väljer vi alltid Arlanda. Ryanair, se här, jag gör en nidteckning av er, avklädda och ynkliga, som sitter som blöja på en baby. Varsågod!

Inga kommentarer: