Summa sidvisningar

söndag, juli 02, 2017

Ett inlägg utan bild? Är det möjligt? Ja!

Självklart är det möjligt. Det blir lite som en dagbok numera, jag berättar om smått och gott. Som vissa vet, har jag haft det lite kämpigt på hälsofronten sedan början av april, en hosta, en trötthet som inte var av denna värld, möjligen mycoplasma med en avslutande hjärtsvikt, är nu allt på väg att tona bort. Mitt i detta "elände" visar PostNord på ännu mera elände, ett svar på min lungröntgen skickades den 8 juni, idag den 2 juli har det svaret ännu ej kommit fram. Eländes elände!! Men jag har svaret, ett positivt sådant, via telefon. Almedalsveckan börjar idag vad jag läst mig till, vissa tycker att det skall läggas ner eller göras mer folkligt, vad som nu menas med det? För, dessa vissa, säger att som det är idag så är det bara besserwissrar från näringsliv, organisatoner av olika slag och politiker och allsköns media som samlas och bor flott och minglar, innan de börjar munhuggas på scenen. Vad vet jag? Bättre en Almedalsvecka än att politiken låses inne i Riksdagshuset. Lite fart måste det väl ändå få vara på våra politiker och deras uppbackare. Att några hundra från yttersta högern kommer är naturligtvis värt att diskuteras, men varför låta dem stjäla all uppmärksamhet, som de så gärna vill ha. Låt dem tåga, tala med samma mediatäckning som alla andra, så blir deras gloria inte lika stor och vibrerande. Samma sak gäller Bokmässan i Göteborg, en blaska får komma dit, en tidning med starkt högerlutning, varpå alla som inte kan godta detta, vill bojkotta mässan. Den fyller faktiskt en funktion, långt utöver vad en liten enskild tidning kan störa eller irritera med. Det fria ordets funktion, författarnas möjlighet att få lämna sina kamrar och träda fram i rampljuset. Varför lägga ett täcke av dåligt samvete över dem som ändå vill delta med sitt på Bokmässan? Tidningen i fråga är marginell, Bokmässan är stor och massivt tung. OK, nu är politik och hälsa avklarat för idag. Vi hörs igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, allihop,

Jag är en privat långivare, jag erbjuder lån på 2% detta är ett legitimt företag med Ära och skillnad vi är redo att hjälpa dig i något ekonomiskt problem Att du är vi erbjuder alla typer av lån så om du är intresserad av detta Lån erbjudande vänligen kontakta oss på vår email: (anggadiman1@gmail.com)

Ange även detaljerna så att vi kan fortsätta med lånet omedelbart.

Namn:
Belopp som behövs:
Varaktighet:
land:
Syftet med lånet:
Månadsinkomst:
Telefonnummer:

Kontakta oss med ovanstående detaljer på vår email: anggadiman1@gmail.com

Hälsningar till er alla.