Summa sidvisningar

söndag, maj 08, 2011

Lite prat, mycket verkstad.

Vänsterjustera

Fem dagar på Grafikens Hus i Mariefred är slut.
Diciplinerade och hungriga på nya kunskaper blev det inte så långa kafferaster, utan vi kastade oss verkligen in i den grafiska verklighetens alla vrår och gömmor.
Inte helt okomplicerad, fylld av överraskningar och med ett visst mått av slump, gör grafiken till en spännande gren på konstens stora träd.
Grafikens Hus, grafikens hjärta i Sverige bjuder dessutom på en miljö utöver det förväntade. Det bästa som finns inhemskt och internationellt ställs ut, just pågår en konkretistiskt utställning och den 21 maj bjuds det på Lena Cronqvist.
Tack Mia, Fia, Inga, Agneta och Helena för att ni gjorde min vecka så värdefull, stöttade mig när exponeringen av mina Fp-plåtar inte ville stämma och humöret mitt sjönk som en gråsten.

Foto: Olle Q ©

1 kommentar:

Äla sa...

Åhh...det ser så fantastiskt roligt ut. Så här mellan hägg och syren vill man bara lägga ner all verksamhet och gör sådana där roliga sysslor. Underbar vecka, kan jag tänka.