Summa sidvisningar

fredag, mars 11, 2011

Bilder från mer än en förort.



Inte klingar det speciellt lockande - en förort.
Men det finns undantag, ta denna, Glenelg en underbar förort, sydsydost om Adelaide, på 30 minuters spårvagnsavstånd.
Underbart belägen vid havet, grönskande och lockande, förförisk och inbjudande. Här finns allt. Allt du behöver som bekväm västerlänning. Ingen lyx, men allt.
En dag försvinner i ett skimmer av lycka och välbehag.
En vecka blir som att sväva på ett moln.
Förort eller ej, här är livet värt att leva - på fullaste allvar och livligaste lek.
Här finns värmen, här finns lugnet, här finns drömmen om en tillvaro långt, långt bort från snö, is och höga elräkningar.
Glenelg, på spårvagnsavstånd, som sagt, från Adelaide.
Värt ett besök, vi återvände dit efter 15 år, lika övertygade om att här skulle vi tillbringa våra långa vintrar om våra plånböcker eller portmonnäer så tillät.
45 minuter till Barossa Valley, med sina prunkande vingårdar och förföriska shirazviner.
South Australia är min önskeretreat numer ett.
Glenelg punkten att där slå sig ner.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)