Summa sidvisningar

tisdag, mars 24, 2009

Vad ska man säga?

Detta är ett klipp ur SvDs kulturdel den 22 mars.
Höstmöte heter ett helt uppslag som handlar om det kommande höstmodet.
En modeskapare heter Marc Jacobs hos Louis Vuitton, han bjuder här enligt bildtexten, på "80-talsextravaganza."
Ingen kommentar till de modeller som bär Jacobs extravaganza stod att läsa, vare sig från SvD-reportern Susanna Strömquist eller i övrigt.
Ni ser säkert det jag ser, och jag tycker inte om det jag ser.
Och jag pratar nu inte om kreationerna.
Vi är nog några få som reagerar, man blir med tiden allt mer avtrubbad av alla dessa anorektiska stackars fotomodeller som lever på vatten och skorpor.
Men de här får mig att reagera.
Det är så jädrans tråkigt att sitta och gnälla om sånt här, rena rama gubbgnället, men jag måste, har en sondotter som är 17 snart, vilka intryck tar inte tjejer i den åldern?
Inte alla, men många, inte Jessica men andra.


Vad tycker du?

Inga kommentarer: