Summa sidvisningar

tisdag, februari 12, 2019

Pensionärsskatten

Den nya konstellationen som styr vårt land och budgetbeslutarna innan denna kvartett, tyckte det var synd om oss pensionärer, så man bestämde sig för att sänka skatten, pensionärsskatten. Detta budskap trumpetades ut som om det vore någon stor händelse, som skulle avsevärt förbättra fattigpensionärernas situation eller låta vissa 70-plusare slippa lämna sina bostäder för att tillbringa resten av sina liv på bussar, tunnelbanor, i prång, soprum eller trottoarer. Men icke sa Nicke. Kanske 50, kanske 100 kronor i månaden, eller ännu mindre, i vissa fall mer. Men någon pang-dunk på hallgolvet när pensionen kommer blev det inte. Därför är en sådan här utbasunerad förbättring, ganska ironisk att skoja kring. Även om man kanske inte borde göra det. Men som pensionär själv, konstaterande varje månad att beloppen inte förslår så långt, så kan jag ta i, den enda jag trampar på tårna - är mig själv. Nu vet ni som tittar på bilden/teckningen/illustrationen, att humor gäller även i ömmande fall. Vi hörs igen //Olle

2 kommentarer:

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.

Maryam Ali sa...

Är du trött på att leta efter lån och bolån, eller har du ständigt blivit avvisad av banker och andra finansiella institutioner eller ett mikrofinansieringssystem. Med detta vill vi informera dig med 100% garanti om att vi erbjuder lån av valfritt belopp till en ränta på 2% per månad. Vi tillhandahåller LÅN för affärsutveckling. konkurrensfördel/verksamhetsexpansion. Se till att vi är certifierade, pålitliga, pålitliga, effektiva, snabba och dynamiska. och deltagande finansiär för fastigheter och all form av företagsfinansiering, vi tillhandahåller långfristiga lån på max två till femtio år och alla räntor samt beräknar och möjliggör årlig betalning E-post: loancreditinstitutions00@gmail.com .

Vi erbjuder följande typer av lån och mycket mer;

* Personliga lån (lån utan säkerhet)
* Företagslån (lån utan säkerhet)
* Konsolideringslån
* Kombinationslån
* Renovering

För att kontakta för lånesökning vänligen svara med ditt e-post-ID så att jag kan skicka mer för ditt godkännande
Tack, kontakta oss via e-post: loancreditinstitutions00@gmail.com
ring eller WhatsApp: +393512114999