Summa sidvisningar

söndag, februari 24, 2019

Återvända eller inte, that IS the question?

Det pratas mycket, med all rätt, om att öppna upp för de som anslöt sig till IS och nu vill återvända till Sverige. Deras dröm om ett kalifat har grusats bokstavligen. Det räckte inte med besinningslöst våld i alla dess former, för att få sitt kalifat utspritt över stora delar av mellanöstern. De möttes av motstånd, irakiska, syriska och kanske framförallt kurdiska styrkor, tog till slut kål på dem. De män som anslöt sig och som bevisligen eller icke bevisat har begått illgärningar, bör enligt min mening, villkorslöst ställas inför rätta i de länder där deras ohyggligheter begåtts. Jag ser inte hur Sverige skulle kunna rättsligen bevisa deras brott mot mänskligheten, det räcker inte bara att man anslutit sig för att dömas säger vi. Men det tycker jag. Alla som, eller i stort sett alla, anslöt sig efter att ha radikaliserats och "taggats" av förföriska videos, där halshuggningar av "otrogna" förekom. De som for visste. De var medvetna om att var och en av dem, skulle testas vid en avrättning, som själva medverkande eller som vittnen, det var ett prov på deras tro och övertygelse helt enkelt. De som reste visste. Därför döm dem på plats. Stäng gränserna här hemma. Hustrur med barn kan diskuteras. Men även de bör interneras i de områden där brotten begåtts, detta under lång tid, för att de skall få känna på att deras beslut inte accepteras, även om de bara var i sk "marktjänst". Nu har jag sagt mitt. Vi hörs igen //Olle

1 kommentar:

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.