Summa sidvisningar

måndag, februari 25, 2019

Jan Myrdal och Pol Pot = polare.

DN har publicerat en artikel om Jan Myrdal. Det får mig att rysa av obehag, Jan Myrdal är en figur som stora delar av Sverige under årtionden bugat och bockat för, ja även nigit. Jag pratar inte om de delar av Sverige som kallas för vänster, för dem var det en självklarhet, jag pratar om Sverige som en helhet, där herr Myrdal har åtnjutit en osedvanlig respekt, underdånighet och näst intill underkastelse. Hans retoriska briljans, intellektuella glans och mediala uppmärksamhet har gett herr Myrdal en osedvanlig status, en pedistalposition som han definitivt inte är värd. Tvärtom. Han har en rent ut sagt vidrig syn på vad som hände i Kambodja/Kampuchea i slutet av 1970-talet. En tid då landets diktator Pol Pot, på några dagar lät fördriva 2-3 miljoner innevånare, från landets huvudstad Phnom Pen, rakt ut på landsbygden för att bygga dammar, röja mark. De av stadens innevånare som inte hade valkar i sina händer, eller smuts under sina fingernaglar, glasögon eller annat som tydde på att man inte "var arbetare", fördes till läger, där tortyr och svält ledde till obönhörliga avrättningar. Alla drygt 1,6 miljoner kambodjaner som dödades av kommunisterna eller de röda khmererna, registrerades noga, deras kroppar dumpades sedan i massgravar. De som inte dog av svält och andra umbäranden, var den halv miljon som avrättades, efter svår och outhärdlig tortyr. Dessa siffror finns väl dokumenterade, minnesplatser, gravplatser och historiska berättelser, vittnesmål och framträdanden av de som klarade sig undan denna fasansfulla kommunistiska diktatur, vittnar om att inga tvivel finns. Men - en person - Jan Myrdal - har svårt att erkänna att detta var den verklighet som han skyggade för, när han bländad av sin storhet fick röra sig bland Pol Pots underhuggare vid ett "statsbesök" år 1978. Jag tycker Jan Myrdal eller J Myrdal att du nu på ålderns sena höst borde ha så mycket stolthet kvar i kroppen att du kunde medge att du hade fel, uppfattade fel, läste fel, fick oriktig information eller va´sjutton som helst, men tig inte ihjäl sanningen - du kommer bara att bli än mer illamående. Pol Pots röda khmerer mördade, eller lät mörda, som jag redan skrivit, 1,6 miljoner kambodjaner genom svält, umbäranden och avrättningar. Fattar du det J Myrdal? - vakna upp J Myrdal. Kryp till korset, klättra ned från din pedistal, gör en pudel. Ynkrygg!!! En arg Olle avslutar, vi hörs när jag lugnat ner mig //Olle

1 kommentar:

Allie Reyna sa...

Hej, jag heter "ALLIE REYNA" Jag är från USA. Jag var gift i 7 år med Ruben. Saker började bli ful och vi hade slagsmål och argument nästan varje gång. Det blev sämre vid en tidpunkt som han lämnade för skilsmässa ... Jag försökte mitt bästa för att få honom att ändra sig och stanna hos mig men all insats var meningslös. Jag bad om och försökte allt men ändå fungerade ingenting.

Genombrottet kom när någon introducerade mig till den här underbara, stora stavningskastaren som till sist hjälpt mig ut ... Jag har aldrig varit ett fan av saker som detta men bara bestämde mig för att försöka motvilligt, för att jag var desperat och lämnade inget val ... Han gjorde speciella böner och använde rötter och örter ... Inom 2 dagar kallade han mig och var ledsen för allt det emotionella trauma han hade orsakat mig, han flyttade tillbaka till huset och vi fortsätter att leva lyckligt. vilket underbart mirakel Baba Egbe gjorde för mig och min familj.

Jag har introducerat honom till många par med problem över hela världen och de har haft goda nyheter ... Jag tror starkt på att någon där ute behöver sin hjälp. För brådskande hjälp av någon typ, kontakta Baba Egbe nu via hans Email: babaegbetemple@gmail.com eller WhatsApp honom på 7 (926) 512-8701.