Summa sidvisningar

onsdag, december 12, 2018

På stället marsch.......

Jaha, som ni alla vet så står våra politiker och stampar på samma ställe som den 10 september. Dagen efter valdagen alltså. Låsningarna är helt omöjliga att lirka upp, motviljan till att kompromissa och komma överens, eller släppa in - är total. För visst är de två ytterlighetspartierna i stort sett hela anledningen till att vi fortfarande inte har någon regeringsduglig regering på plats. SD är totalparia, V är otänkbara för Allianspartierna. Så vad har vi då? Inte ett jota! Tror att många av oss väljare börjar misströsta, frågan är bara vem det vid ett extraval skulle gynna mest? Det kan man alltid diskutera, jag ger mig inte in på det här, vill inte bli inföst i någon fålla. Som illustratör måste man hålla sig så neutral och obunden som det går. Men den här Gnällspiken kom bara till igår, timmen innan talmannen gick ut med att Löfven skall ställas inför riksdagsledamöternas majoritets omilda behandling på fredag. Fy farao, jag vill inte byta med någon av dem. Njut av min (partineutrala) illustration, så får vi se...alltid blir det något i sluttampen. Petter Northug slutar sin karriär, kanske Steffe ryker och ersätts av finansminister Magdalena Andersson? Men inte Anders Ygeman bara, snälla valberedning.... Vi hörs// Olle

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)