Summa sidvisningar

lördag, mars 15, 2014

Två figurer som böjer sina huvuden - i avvaktan.



I dessa dagar då världen står på tå, avvaktar vad som kommer i nästa nyhetsbulletin.
Från letandet efter MH370, till Krim och Ryssland, belägringen av Homs eller om Ashkelon skall bombarderas med fler raketer.
Då kan dess fredliga figurer, som stilla och bedjande väntar in nästa vindpust, stormby, varm eller kall, kanske vara till en liten tröst.
De är redo, de vet att glädje snabbt kan förbytas i vemod och sorg och tvärtom.
Dessa mina figurer är ikoner för alla er läsare av denna sida som känner en gnagande oro inom er, för andras lidande, för andras utsatta situation, oftast helt oskyldiga till den oro de omges med.
Homs, Kairo, Caracas, Krim, Kiev, Kuala Lumpur, Beijing.
Ni är inte bortglömda, vi följer er, vi tänker på er och känn våra sympatier.

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)