Summa sidvisningar

tisdag, april 06, 2010

NUFC upp via PUFC och SUFC

En stor eftermiddag och kväll igår den 5 april 2010. TV4 Sport sände, det tackar jag för.
Newcastle United tog efter ett år i andra divisionen steget upp till The Premiership.
Efter segern mot Peterborough United FC (PUFC) på påskaftonen och Sheffield United FC (SUFC) igårkväll så är det nu klart att NUFC nu är tillbaka där vi tycker att de hör hemma - på det översta planet av fotbollens höga skapelse.
Chris Houghton skall, som "inhoppad" tränare i väntan på ett "namn" ha all heder av att ha fört laget till detta lyft. Spelare, stab och fram för allt alla supportrar likaså.
Tänk dig tanken, att med en snittsiffra på 44,000 åskådare hemma i andradivisionen, först då kan man tala om stöd, support och vilja att lyfta.
Grattis och tack Newcastle United, efter att ha börjat med ett besök hos Lasse på Ersta Hospice, så lättade ni på lite dämpade känslor och fick dem att svalla.
Jag vet att du Anton hemma på Södermalm gladde dig lika mycket.
Sport är långt ifrån allt, men en krydda i tillvaron.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis Olle! Och då menar jag först och främst din födelsedag (skäms som en hund att jag bommade, hoppas du förlåter), och i andra hand Newcastles comeback i Premier League;-) Jag visste väl att du hade hunnit göra ett inlägg!

/Erik