Summa sidvisningar

måndag, juni 17, 2019

80% är idioter sa den här Nallen.

Björn Wahlroos även kallad Nalle, tidigare Nordeas ordförande, som lämnade den svajiga skutan tidigare i år, fällde ett omdöme som inte uppskattades av oss vanliga icke finansproffs. Citerar "----finanssektorn handlar om att flytta pengar från de 80 procenten av mänskligheten som är finansiella idioter till de 20 procenten som har idéer...." Detta luktar förakt för de som inte är utbildade ekonomer, eller sitter inne i bankernas datacentraler och med en knapptryckning köper och säljer. Alla kan inte göra det Björn Wahlroos och du borde förstå att de inte är idioter, utan inte insatta i hur man snabbt gör en bra affär på finansmarknaden. Nalle du har nu lämnat skeppet Nordea, som varit i gungning och fortfarande rullar, nu med sitt huvudsäte i Finland, du kanske inte skulle uppskatta om vi som exempelvis är konstnärer skulle säga ".....i konstens värld handlar det om att förstå vad konstverken föreställer eller vad som är meningen bakom verken, gör man inte det är man en konst-idiot...." Det finns lika många andra likneser som yrkesgrupper i vårt land, och i alla dessa fall skulle du Björn Wahlroos framställas som idiot om de använde samma billiga, undervärderande ton som du gjorde. Fy skäms, må du sova illa och ångra dina ord, vill med stort hjärta påminna dig med detta inlägg om det är så att du börjat förtränga ditt förakt. Till alla andra säger jag - vi hörs igen //Olle

1 kommentar:

Angelika sa...

Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)