Summa sidvisningar

torsdag, september 07, 2017

Sidvyer, inte unika träffar...men ändå??

Jag vet att det är skillnad på hits och side-views. Siffror från senaste veckan. Hits är unika träffar, där någon varit inne och läst, sidvyer är när man kanske hamnat på bloggen men inte varit speciellt aktiv i sitt sökande efter något, men ändå en träff. Och då uppstår genast frågan varför kommer de flesta sidvyerna från Ryssland? Överlägset flest? USA som god två och mitt eget Sverige på en futtig tredjeplats. Ryssland ja? Har inte nämnt något om landet, dess politiska ledning, sport, doping, annektering, al-Assad-stöd eller något annat. Inget kontroversiellt, men inte heller något vurm eller jamande och gullande med Vladimir i Kreml. Ändå hamnar Ryssland flest gånger i utkanten av min blogg, man undrar varför? Tror att någon/några faktiskt läser genom ett översättningsprogram som finns i sidspalten på bloggen, men de är få. När jag tillfälligtvis skriver en bloggartikel på engelska rusar USA-siffrorna upp, troligen några där som då faktiskt läser, om det är intressant vill säga. Allt nog, nu ser ni siffror, samma som jag funderat kring. Vi hörs snart igen.

Inga kommentarer: