Summa sidvisningar

onsdag, september 06, 2017

En läckande rikspolischef.

Sent igår kväll nåddes vi alla av beskedet att SR avslöjat rikspolischefen Dan Eliasson med brallorna nere. Han hade läckt mejl som han inte borde ha gjort, sekretessbelagda uppgifter kan ha sipprat ut. Vem blir förvånad, denne politiskt tillsatte icke-polis har inte gjort bort sig för första gången, utan cirkulerar nu åter igen i media som näst intill imkompetent som högste chef för vår polis. Jag känner inte kar´n, men kan läsa och bilda mig en skaplig uppfattning om att han kanske inte är rätt man i sin chefstol? Jag tände till på alla cylindrar till frukost, vände på ett ark från Läkare utan gränser och på stående fot skrev jag ner den text ner ser i teckningen här ovan. Nästan ordagrannt. Med några snabba streck blev gubbarna till, det enda som dök upp i själva originalstadiet var den stora jycken till höger. Ville att han skulle likna husse. Efter text och skiss, laddade jag frukostens havregrynsgröt. Den avnjöts i lugn och ro tillsammans med Mia, men sen bar det av i hast en trappa upp, fram med smörpapper och en vassare blyerts, dags att teckna och texta. Kopiera och färglägga, Skanna och ordna rätt pixelantal, storlek mm mm i datorn, lite suddande blev det också. På 90 minuter, inklusive frukost, var mästerverket klart. Skickades på stubinen till DN:s insändarsida SkriviDN, med en rubrik i mejlet om att det var rykande aktuellt. Förhoppningen är naturligtvis att de skall nappa, redigera om sidan och slänga in den i morgon torsdag. Vem vet? Nordea flyttar till Finland kom det upp nyss. Vet´e sjutton om jag vill kommentera det. Inte lika tacksamt, en bank mer eller mindre med huvudkontor i Sverige rör mig inte lika mycket. Avsluter dessa rader med en påminnelse, boken Gnällspiken finns från och med igår i e-bokhandeln eller på Gnesta bokhandel, annars kontakta mig direkt olle(a)omart.se Hörs snart igen!

Inga kommentarer: